ارزش غذایی کباب کوبیده در 100 گرم

 

ویتامین های موجود در کباب کوبیده در 100 گرم  

 

مواد معدنی موجود در کباب کوبیده در 100 گرم

 

کباب کوبیده برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
داشتن پروتئین بالا
یکی از مهمترین ویژگی های کباب کوبیده، برخورداری از مقدار بالای پروتئین می باشد و از آنجایی که پروتئین ها از جمله موادی هستند که انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن را تامین می کنند و نقش مهمی در عضله سازی بدن دارند؛ مصرف کباب کوبیده می تواند باعث کاهش خستگی در هنگام فعالیت های روزمره زندگی شود و در افزایش روند عضله سازی ورزشکاران کمک قابل توجهی داشته باشد.
 
جلوگیری از پوکی استخوان
وجود املاح معدنی نظیر کلسیم و فسفر در کباب کوبیده می تواند باعث تقویت استخوان ها و حفظ سلامتی آنها شود و در جلوگیری از مبتلا شدن افراد به پوکی استخوان نقش موثری داشته باشد.
 
کمک به بهبود و تقویت پوست
یکی دیگر از خواص کباب کوبیده وجود ویتامین B1 و سلنیوم در آن می باشد که نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن، تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه سلامت پوست و دیگر اعضای بدن ایفا می کند.
 
تقویت سیستم عصبی و بینایی
 وجود ویتامین B12 در کباب کوبیده می تواند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن و عصب های بینایی داشته باشد.
 
خون ساز بودن
وجود مقادیر بالای آهن و ویتامین B12 در کباب کوبیده می تواند نقش موثری در تشکیل گلبول های قرمز خون در بدن داشته باشد و باعث خون سازی و تقویت بنیه بدن های ضعیف شود.البته باید در نظر داشته باشید که برای جذب بهتر آهن موجود در جواب کوبیده بهتر است از نوشیدنی هایی نظیر آب پرتقال و یا انواع سالاد ها همراه با کباب کوبیده استفاده کنید زیرا مصرف دوغ و ماست به دلیل مقدار کلسیم بالایی که دارند منجر به دفع آهن از بدن می شود.
 
کمک به بهبود و رفع افسردگی
کباب کوبیده همچنین از مقادیر بالایی ویتامین B12 و اسید چرب امگا 3 برخوردار می باشد که می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم اعصاب، ایجاد آرامش روانی و کاهش استرس به خصوص در کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم داشته باشد.